..متاكد انها موجودة


السلام عليكم ورحمة الله وبركاته



اكيد معظمنا شاف فيلم اكس - مين.. فاكرين لما كان البروفيسور دخل البتاعة بتعته دي و حاط الجهاز على راسه عشان يدور على كل البشر اللي على الارض ؟ فاكرين كنت متصورة ازاي وكانت عامله ازاي وهو بيشوف البشر دي ؟

انا بشوفها كدة.. بتخيلها دايما بالشكل ده في راسي.. الظلام في كل مكان.. وهي في النص وعليها هي بس ضوء.. وبتخـيـلها بتعمل حاجات كتير اوي.. بتتكلم في التلفون.. بتاكل.. قاعدة بتسرح شعرها.. قاعدة مع صاحبتها و بتكلمها.. بس حاسسه بفراغ جواها وانه ناقصها حاجه مهمة اوي..

انا متاكد ان البنت دي عايشة بجد وانها احسن واجمل بنت في الدنيا في عينيا.. وبجد متاكد اني حقدر اسعدها واخليها اسعد بنت.. وهي كمان عارف انها حتسعدني في الدنيا و تكون حور عيني في الاخره

..متاكد انها موجودة بجد و مستنياني ونفسها الاقيها زي ما نفسي اوصلها

انا بقعد ادعيلها بجد ان ربنا يكرمها ويحفظها.. ويحافظلي عليها.. و يباركلنا مع بعض



:) يله اللي عايز يتريق يتريق بقه مفيش نفسنه يعني خدوا راحتكو مش بزعل بجد


التسميات: edit post
15 Responses
  1. توضيح بسيط لحسن حد يتصل بالعباسية :s
    انا بتخيلها انها رقيقة وكدة يعني بس مش قصدي اني بشوف بنت معينة بوشها وشكلها المحدد بالظبط وهي دي اللي حتجوزها ان شاء الله :S
    انا قصدي متاكد انه فيه بنت زي مانفسي بالظبط ( وده مش معناه ان مفهاش عيوب )
    و ان شاء الله الاقيها

    بس


  2. :d

    احساس رائع بجد ماشاء الله
    :d


    مممم
    انا بقعد ادعيله كتير الحقيقة من رمضان الي فات و انا هارياه دعاء :rolleyes:
    و سبحان الله... كل مؤة ادعيله احس انه قريب قوى
    كأنه في الاوضة الي جمبي
    :)

    يلا ربنا يوصله بالسلامة :d



    صاحبتي كل شوية تقعد تتريق عليا
    تقولي ادعيلي انا بدل ما تدعي للشاب المجهول
    :d


    يلا مش مهم
    :D

    ربنا يوصل حضرتك بالسلامة ليها بردو
    :d


  3. FloNa Says:

    ههههههههههههههههه


    الله يكرمك يارب فكرتني بموقف حصل قريب

    كنت واقفة مع صحابي في نص الليل على الششباك والدنيا كانت ساقعة اوي

    كنا اربع بنات بنفكر في فارس المستقبل


    وانا اعدت اقولهم يا ترى هوه بيعمل ايه دلوقتي


    طيب يا جماعة ممكن يبقى بذاكر يارب يوفقك في مذاكرتك يارب ويسهلها عليك


    ممممممم واعدنا ندحك كتير اوي نقول طيب لو نايم طيب لو معرفش ايه


    بس والله بجد الواحد بيبقى من جواه شوق مع طاقة كبيرة جدا ان اللي حيبقى من نصيبه حيسعده باذن الله ويخليه مش محتاج حاجة


    :) :)


    ربنا يكرم حضرتك يارب


  4. veticohaya Says:

    سلام عليكم..

    :lol:...بجد ضحكت من قلبي..مش بتريق اصلي اول مرة اشوف نااس بتفكر كده..
    متخيلتش عشان يمكن مش حاطة في دمااغي..
    شد حيلك اولا في المذاكرة عشان تتخرج وتلاقي بنت الحلال الي تستحق حضرتك..
    وربنا يكرمك وكرمها ويكرمنا جمعا اارب..


  5. غير معرف Says:

    ربنا يكرمك ويوفقك وتلاقيها ان شاء الله
    :)


  6. الاخت المجاهدة
    ايه ده بجد والله :d اصل كنت بحس نفسي لاسع ايه ده اللي بيدعي لحد مش شافه اصلا لسه حتى.. وكمان مش بيدعي انه يلاقيه مثلا بس.. لا كنت بدعيلها عامة ربنا يوفقها في الامتحانات.. يسعدها دايما وحاجات كده يعني فكنت بحس نفسي ضارب شيويه
    بس طلعت عادي :d
    ان شاء الله يوصل بالسلامة سريعا :)


    الاخت FloNa
    :D
    "بس والله بجد الواحد بيبقى من جواه شوق مع طاقة كبيرة جدا ان اللي حيبقى من نصيبه حيسعده باذن الله ويخليه مش محتاج حاجة "
    ايوه بجد دي اوي معايا برضه.. بجد حاجه رهيبة اصلا! ياسلااااااام فيه مخلوقة في الدنيا ربنا خلقها عشان تعيش معايا باقي حياتي!! بجد حاجه رهيبة ان الواحد يلاقي الانسانه اللي معمولاله دي مخصوص واكتر واحده مناسبة ليه في الدنيا و كدة..
    ربنا يكرم حضرتك :)


  7. veticohaya دكتور
    وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

    :d عادي عادي
    بس بجد حضرتك مش متخيله شعور جميل اوي اد ايه عشان بحس بجد نفسي معاها وشايفها وكدة.. وبعدين اعمل ايه يعني مانا مش لقيتها لسه ولازم افكرلي في حد :D
    ربنا يكرمك على المرور


  8. mohamed Says:

    ان شاء الله تقابلها قريب جداً

    وكل واحد فيكي يدي للتاني اللي محتاجة

    ورينا يعنكم علي اقامة بيت مسلم بجد
    :)

    خواطرك جميلة نادر اما يكون حد حد الشجاعه انه يعلن عنها :)


  9. أخي الكريم: أطمئنك تماما على قواك العقلية، فهذا أسلوب يلجأ إليه الشباب للهروب من الشعور بالوحدة والحاجة العاطفية، وعموما هذا الأسلوب يلجأ إليه الشعراء وذوي الأحاسيس المرهفة العالية .. أحييك، ولكن لا تتمادى فيه كثيرا

    كنت أذكر أحد الشباب ذات مرة كانت يكتب قصائد لمحبوبته وزوجته التي لم يرها ولا يعرفها، أما زميله فكان يرسمها، وعلى ما أذكر.. فكلاهما تزوج من امرأة قريبة من تلك الصورة التي رسمها إما بريشته أو بكلماته

    جميل أن تعبر عن مشاعرك بتلك الصورة


  10. Anonymous
    ربنا يكرمك جزاكي الله خيرا على الدعاء


    Mohamed
    ياسلاااااام عليك وعلى دعواتك يبني
    والله لسانك ده زي العسل
    ربنا يكرمك ويجوزك بنت الحلال اللي تسعدك


    شهاب الأزهر
    ربنا يكرمك بجد ماشاء الله كلامك جميل اوي
    والحمد لله انك طمنتني :d
    والله انا كنت بفكر نفسي لاسع لغاية ما شوفت كلامكم
    ربنا يكرمك على المرور و مش تحرمنا من مشاركاتك :)


  11. Manamino Says:

    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

    ربنا يكتب لك الخير ويجمعك بيها على خير يارب

    فعلآ سبحان الله كل واحد ليه نصيب مكتوب له عند ربنا

    ربنا يكتب لك الخير ويرضيك بيه ان شاء الله


  12. احساس حضرتك عالي فعلا عجبني اوي التشبييه

    كان الدكتور محمد حسين في احد كتبه بتاعه العشره الطيبه بيوصف وصف رائع فعلا

    كان بيقول ان الارواح لما بتتقابل في الدنيا بيكون تآلفها نتيجه لأنها اندمجت واتمزجت في عالم اخر قبل هذه الدنيا

    عجبني اوي الوصف
    وموضوع حضرتك فكرني بيه


  13. دكتور الشهيده
    اول حاجة اهلا بحضرتك في المدونة نورتينا واسم حضرتك جميل اوي ان شاء الله يكون لك منه نصيب
    ربنا يكرمك اختنا :)
    وعجبتني اوي المقولة اللي حضرتك قولتيها سمعت حاجه برضه شبها قبل كدة وعجبتني اوي فعلا


    دكتور Manamino
    وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
    حضرتك ما شاء الله انتشرتي في المدونة كلها :)
    آمين يارب دعوات حضرتك جمال جدا
    اسعدني مرورك اوي :):):)


  14. Maha Says:

    ربنا يرزقك زوجة صالحة وبيت يرضى عنه الله :)

    خواطر جميلة


  15. آمين يارب ويرزق كل بناتنا الازواج الصالحين
    ربنا يكرمك يافندم